I have been having trouble sleeping these past few days. Kalau tak terkebil-kebil nak tido I would fall asleep and wake up in the wee hours of the morning then having a hard time falling asleep again. Malam tadi macam tu la, tertido at 11:00pm then kul 12:15 terjaga dan terkebil-kebil sampailah 3 pagi baru rasa ngantuk balik. Tu pun lepas dah baring masuk terbeliak bijik mata ni entah pukul berapa agaknya I really fell asleep. Kalau dah sussah tido tu biasalah kan, susah juga mau bangunnya. So these past few days memang terlajak perahu la orang kata, alaram bunyik kul 6:30, snooze, snooze, snooze lagik sampai la kul 7:15 baru bangun. Tu pun duduk dulu kat tepi katil like I always do when I couldn't sleep (ni couldn't get up plak) hehehe...

I think my problem is that I am so used to training myself to think in the early hours of the morning when everybody else is sleeping - mana tak, masa zaman-zaman belajar dulu kat asrama, kat uni orang sibuk duk berdengkur aku dengan satu kole kopi belajar pepagi buta
 - sampailah satu hari aku terserempak dengan hantu yang aku panggil 'Pengantin Popular' masa tu huhuhu takuutttt terus terhenti kejap habit tu. But even while working, I have been doing freelancing jobs masa sume orang tengah in slumber lang - aku slumber tak tido buat kerja (haaa padan muka tamak sangat carik duit kononnya). I just feel that I absorb things, I learn, I am most calm in the wee hours of the morning.
So sebab kebiasaan ini lah otak aku akan mula bekerja masa waktu aku inginnnnnn sangat untuk tido. Boleh? Terover efficient la pulak - masa kat opes I cannot do work sebab dah shut down time gamaknya. So memang la selalu whenever I have something bothering me, ada benda yang nak difikir mula la otak aku macam berputar thinking while sleeping - kekadang tu I get answers to certain questions masa tido because masa tu lah my mind is by thinking. Sometimes kalau aku dah teringat a word tu, I would repeat it over and over again dalam kepala ni dan sampai bangun pagi pun still teringat the word - sometimes I am even able to form a sentence dalam tido and zap! bangun pagi with enriched vocabulary muahahaha konon...