Today was a rather hectiv day - ada jamuan raya kat opes. Kesian la bebudak kat opes ni dah macam anak tiri asing-masing, termasuk la aku ni jugak. We had a variety of food (biasa la raya) dan aku pun termakan banyak la gamaknya - TER tau... diulang sekali lagi, TER.
We had Soto Ayam from Makcik Berhias kat Food Court bawah tu, Satay Haji Samuri, Lemang from Keramat, Rendang Jusco, watermelon, kueh saki baki bebudak bawak as well as kitorang melahap (huhuh macam lembu je - memang lahap pun) hamper yang ada client beri masa puasa hari tu. Memang kekenyangan abis la memasing. The jamuan started at 4pm and ended half after 6. Kira ponteng la kejap a couple of hours. Next week plak ada jamuan kat HQ.
Gitu lah kalau dah musim raya ni, nasib baik raya tu sebulan if a year? Pengsan la asik makan je. Esok plak ada open house an ex office mate kat Segambut tapi tak tau plak nak pi ke idak since A's parents nak pinjam keta plak nak pi beraya jugak.
Tadi ni my sister hantar makanan dia masak, pun untuk jamuan raya kat opes dia - boleh la tahan (opps makan lagik) kira pass la sebab aku ni cerewet. nak suruh masak sendiri memang tak reti di tambah dengan penyakit M - MALAS hehehe tau makan je la. So kalau lain kali teringin nak makan apa-apa boleh la suruh dia masak kan? Ada la nasik minyak, rendang daging, ayam masak lado dan paceri nenas. Huhuhu rindunya masakan air tangan makcik aku (my aunty la yang selama aku duk kat umah parents aku masak untuk kami. Too bad my mom tak masa unless masakan omputih dia suka la.
Esok A and I plan to kemas rumah - spring clean. Dah macam tong sampah DBKL rasanya rumah ni pun!