Ya Tuhan penatnya aku rasa hari ni. Padan dengan muka sendiri sebab sendiri yang carik pasal. Gatal sangat mengajak kaum keluarga aku makan kat umah dan gatal sangat nak masak nasik lemak buat pertama kalinya dalam hidup aku. Boleh la tahan nasik lemak aku. Sedap la jugak walau terlembik sket. Bukan apa ka'ngah bagi salah resipi. Tapi nasib baik ikut cakap dia kalau ikut resipi internet ke, buku ke lagi haru macam kes aku buat pau sambal hari tu. Bila tiba time masak je tak jadi terus kene buang semua. Semalam aku cuba buat lagi dengan resipi ka'ngah pau sambal tu - jadik! Dan akan aku hidangkan pada keluarga aku masa Deepavali ni.. ahahah kira macam open house la tapi untuk keluarga je. Tu pun keluarga terdekat. Family A aku ajak gak tapi dorang tak dapat datang last minute. Nasib baik tak masak lebih.
Kira bangga jugak la aku masak nasik 2 kali 6 pot kot habis semuanya walaupun terlembik. Nasib baik rice cooker aku terer boleh kasi lebih kering nasik tu tak la teruk sangat. Yang pastinya malam ni aku macam rasa nak demam. Aku sendiri tak la makan banyak sangat. Betul la orang kata kalau dah sendiri masak tu memang takde selera nak makan. Aku pun dah sakit-sakit badan. 2 - 3 hari ni aku kuat semacam je prepare for the makan-makan. Siap stay up sampai 2 - 3 pagi masak dan potong-potong bagai. Bangga la sebab semuanya aku buat sendiri. A tak tolong pun part-part masak ni. Dia takut tak jadik kot. Tapi kemas rumah pun aku kene buat jugak.. hmmm tak pe la, aku yang ngengada nak ajak orang makan. Kalau masak makan berdua je kan senang. Tapi A jugak punya mulut la soh ajak family katanya aku kalau masak tak terti sikit. Nanti banyak terlebih. Ha... siap tak cukup sebab along dan sapit bungkus bawak balik buat makan malam sekali hehehe... kira okay la tu... bangga la... nanti-nanti aku masak lagi kalau rajin dan kali ni dengan resipi yang betul la... Skang ni aku nak pengsan dulu... tata titit tutu!