Ahahaha percaya atau tidak inilah kali pertama aku masak sambal tumis - an accomplishment! Dan juga kali pertama aku membuat pau goreng sambal dan menjadik! Bangga! Hins! Hins! Hins! Mungkin orang lain rasa mudah untuk buat lauk ni tapi aku ni cerewet. I like my sambal tumis pekat dan manis. Kosong dan akde isi ikan bilis ke, udang ke, kerang ke. Sambal tumis telur je aku suka tapi yang ni aku buat kosong untuk cecah dengan roti dan juga teringin sangat nak mencuba buat pau goreng berinti sambal.Dulu-dulu senang la nak dapat pau goreng sambal yang sedap. 
Beli jenama Felda kat Jusco tapi sekejap je benda tu ada thendah takde dah. Pergghhh memang sedap bangat yang Felda punya tu. Menepati citarasa aku yang amat cerewet bab-bab makan ni.So malam semalam aku telah berjaya membuat sambal tumis my style - A takkan makan punya sebab dia tak suka pedas - memang la teramat pedasnya sebab aku buang bijik cili kering tu sikit-sikit je (malas la katakan). Kemudian aku masak tanpa banyak air dan tak letak asam jawa pun. Letak gula yang banyak dan garam juga bawang merah, bawang putih ler. Pastu goreng dengan masa yang amat lama (dalam 2 jam) sampai pekat dan warnanya pun ala-ala marroon gitu, tak merah lagi. Lagi satu, minyak nak kene banyak masa goreng ni. Eh, goreng ke tumis ek? Tumis la kot...Ni tadi pulak aku semalaman menggentel pau berinti sambal sementara A pi main futsal. So dari aku duk sorang-sorang kat rumah menggentel entah apa benda, baik aku gentel yis dan tepung gandum tu untuk dibuat pau goreng berinti sambal yang amat ku teringinkan itu. Siap dah tapi tak larat nak menggoreng semalam, so tak tau la sedap ke idak - gerenti sedap punya la! Hehehehe...